Estrenem una nova extensió: Coming Soon Page & Maintenance Mode. Aquesta té com a finalitat la creació d’una pàgina inicial on podem comunicar que el nostre blog està en mode manteniment o bé a punt per estrenar. La versió que fem servir és Lite, és a dir, no és la Pro i té limitacions però per contra no ens cal cap llicència ni clau, i les funcionalitats que posa a la nostra disposició són suficients.

L’avantatge principal d’aquesta extensió és que permet continuar treballant en el nostre portal/blog mentre les persones visitants veuen la pàgina d’inici on s’indica que estem fent canvis o preparant l’estrena. És una bona eina per tal de fer canvis tant en l’estructura com estètics.

Però també té un petit desavantatge: la seva configuracio està en anglès.

Què cal fer?

En primer lloc cal activar l’extensió (Extensions – Coming Soon Page & Maintenance Mode by SeedProd – Activa). Activar-la no implica que aquesta ja sigui efectiva, és a dir, podem configurar l’extensió (fent clic a Settings) i després que aquesta tingui l’efecte desitjat.

Què cal configurar?

D’entrada veiem un seguit de pestanyes que ens permeten modificar diferents paràmetres. A la primera d’aquestes  (Content) hem de decidir si volem que la nostra pàgina d’inici sigui de “manteniment” o bé de “propera inauguració”, és a dir si estem fent canvis en el nostre blog actiu, o bé encara estem treballant en ell per a una futura presentació perquè encara no l’hem estrenat.

En ambdós casos podem incoporar un logo o imatge, un titular i un text explicatiu.

Això sí: no oblidem desar els canvis (Save All Changes) cada cop que fem modificacions.

A la següent pestanya (Design) podem personalitzar els elements de caràcter estètic: si volem una imatge de fons o un color determinat, si volem que el contingut s’adapti al dispositiu o bé tingui una amplada concreta, si el text és d’un color o un altre, o bé que aquest aparegui dintre d’un requadre…

A la part superior apareixen plantilles predissenyades però aquestes són per a la versio Pro.

Després hi ha dues pestanyes (Subscribers i Advanced) que no tocarem en principi. La primera està restringida a usuaris de la versió Pro i la segona implica la utilització de codi.

Finalment, a la pestanya Live Preview l’extensió ens mostra com quedaria la nostra pàgina després de desar els canvis.

Nova extensió d’avís de manteniment