Configurar el nostre domini

Recopilem aquí les instruccions de la DIBA sobre el redireccionament del domini propi:

Si sou un Ajuntament o una entitat que vol fer servir un domini propi, com per exemple entitatsmunicipi.cat, aquí us expliquem la configuració necessària per apuntar el vostre domini al vostre portal d’entitats o a la vostre web.

Aquestes instruccions també serveixen per aquells Ajuntaments que no han redireccionat els seus dominis municipals cap al servidor de webs de la Diputació de Barcelona.

Us recordem que aquests dominis són propietat dels respectius Ajuntaments o de l’entitat, i que des de la Diputació no podem fer les redireccions. Hauran de ser els serveis informàtics de l’Ajuntament/entitat (o l’empresa o servei que gestioni els dominis contractats per l’Ajuntament/entitat) qui faci els canvis necessaris perquè el domini (i subdominis en cas d’Ajuntament) es redireccionin cap als servidors de la Diputació.

Configuració domini d’una entitat

Les dades tècniques per configurar un domini d’una entitat:

• Configurar els registres “www” i “@” (en blanc) del vostre domini com a CNAME de “ppe.entitats.diba.cat”

Si teniu dubtes sobre com fer això, podeu consultar el vostre registrar/proveïdor de domini, o ens podeu consultar a suportda2@diba.cat.

Configuració domini i subdominis d’un Ajuntament

Les dades tècniques per configurar un domini d’un Ajuntament per a totes les entitats:

Per tal que les entitats del municipi puguin accedir a les seves web a l’entorn de la Diputació de Barcelona s’han de modificar els registres DNS. Això és:

1. Configurar els registres “www” i “@” (en blanc) del domini destinat a les entitats (per exemple entitatscastellar.cat) com a CNAME de “ppe.entitats.diba.cat”
  2. Configurar el registre “*” del domini destinat a les entitats (per exemple entitatscastellar.cat) com a CNAME de “ppe.entitats.diba.cat”

En un software tipus bind, quedaria més o menys així:

$ORIGIN entitatscastellar.cat
@     IN CNAME ppe.entitats.diba.cat.
www   IN CNAME ppe.entitats.diba.cat.
*     IN CNAME ppe.entitats.diba.cat.

Important: En cap cas s’hauria de canviar el CNAME ppe.entitats.diba.cat per registre de tipus “A” a la IP, perquè  la IP del servidor podria canviar en el futur, i obligarà a canviar la configuració DNS del vostre domini.

En qualsevol cas, si els vostres tècnics tenen dubtes, que no s’ho pensin i es posin en contacte amb nosaltres a suportda2@diba.cat.

D’aquesta manera les entitats podran continuar mantenint el mateix domini que tenien fins ara.
Si una entitat, o l’Ajuntament, tenien domini propi, caldrà que facin el mateix redireccionament per a aquells dominis.

Com redireccionar el nostre domini?