Subscripcions i butlletins amb MailChimp

Dins de les opcions del vostre Tauler trobareu MailChimp. Si no el veieu, demaneu al vostre ajuntament que us activi aquesta extensió. Aquesta extensió us facilitarà un nou giny amb un formulari de subscripció als butlletins que genereu amb MailChimp

opcions-mailchimp

MailChimp és un servei extern que ens permetrà de forma gratuïta gestionar subscripcions i butlletins. La configuració inicial de Mailchimp dins el bloc és molt senzilla, tant sols ens demana el codi API del servei i la llista de subscriptors. Per a accedir al nostre codi API, abans haurem de tenir un compte d’usuari amb Mailchimp. Podem clicar a l’enllaç que se’ns ofereix per a crear-ne un:

opcions-mailchimp-compte

Obrir un nou compte serà molt senzill:

signup

Una vegada creat el compte, rebrem una notificació en el nostre email. Haurem de clicar al botó Activate Acount per a activar el nostre nou compte.

MailChimpSuccess

Aquest botó ens enviarà a una finestra del navegador on haurem d’autentidicar un capcha, Escrivim les lletres que veiem a la imatge i cliquem al botó Confirm Signup:

verificarMailChimp

Una vegada activat el compte, hi entrarem amb les nostres credencials, escrivint el nostre usuari i la nostra contrasenya.

Ens apareixerà un formulari per emplenar amb les dades de la nostre entitat.

Tornarem ara a les opcions de MailChimp del nostre Tauler i clicarem sobre l’enllaç “get your API Key here

key-api3

Se’ns obrirà una finestra al navegador amb la clau api que haurem de copiar.

key-api

A les opcions de Mailchimp del nostre Tauler enganxarem aquesta clau API i desarem els canvis, clicant al botó Save & Check

key-api2

Ens apareixerà un formulari amb una notificació semblant aquesta:

mailchim-setup

Des d’aquest formulari escollirem la llista de subscripcions (llista d’emails dels usuaris a qui volem enviar els butlletins) i clicarem al botó Update List. Si no ens apareix cap llista de contactes, haurem d’anar a Mailchimp i crear-ne una.

Aquesta extensió de WordPress ens crearà un giny per cadascuna de les llistes de subscriptors que tinguem generades amb MailChimp. D’aquesta forma si tenim diversos butlletins podrem oferir formularis de subscripció diferents per cadascun dels butlletins.

Podeu aprendre a crea una llista de contactes amb Mailchimp a través dels següents recursos externs:

Quan seleccionem una llista de contactes a les opcions de configuració de l’extensió Mailchimp de WordPress, se’ns desplegaran algunes opcions per personalitzar el formulari de subscripció.

mailchimp-configform

Monkey Rewards: Visualitzarà un enllaç “impulsat per MailChimp” en el vostra formulari És opcional i es pot activar o desactivar en qualsevol moment.

Use Javascript Support?: Per els usuaris que tenen actiu el javascript al seu navegador farà servir una presentació de continguts anomenada Fancy. És opcional i es pot activar o desactivar en qualsevol moment.

Use Javascript Datepicker?: Farà servir l’datepicker jQuery UI per a les dates, què bàsicament és un calendari que apareix quan l’usuari ha de escriure una data. Seleccionar una data d’un calendari facilita que l’usuari no s’equivoqui alhora d’escriure-la, així que és interessant tenir-ho actiu.

Include Unsubscribe link?: Si està actiu inclou l’enllaç “Cancel·la subscripció.”

Header content: És el títol de la capçalera. Podem escriure alguna cosa semblant a: “Subscriu-te al butlletí”.

Sub-header content: És el subtítol de la capçalera.

Submit Button text: Escriure’m el text del botó de subscripció. Per exemple: “Subscriu-te”

Custom Styling: Estil personalitzat. Les opcions per defecte ja estant prou bé, però podem retocar-les per a que s’adeqüin als colors del nostre tema. El formulari detalla opcions per la capçalera i per el formulari de subscripció.

Border Width: Amplada de la línia de la vora en pixels. El valor 1 és adequat. Si volem la vora més gruixuda podem escriure-hi 2 o 3 o més.

Podrem modificar alguns colors del disseny. Els haurem d’escriure en codi hexagesimal. Hi ha moltíssims recursos que ens descobreixen els codis de cada color. En podeu trobar un exemple a la viquipèdia: http://ca.wikipedia.org/wiki/Llista_de_colors_HTML

• Border Color: Color de la línia de la vora.
  • Text Color: Color del text
  • Background Color: Color del fons

Quant acabem d’adequar aquestes opcions, clicarem al botó “Update Subscribe form setting”

Sota d’aquest trobarem l’opció d’afegir o no els camps Nom i Cognoms al formulari de subscripció.

mailchimvariables

Si en la llista de contactes del vostre Mailchimp heu creat grups amb llistes d’interessos, l’extensió de WordPress també us oferirà la possibilitat que aquests grups apareguin en el formulari de subscripció. Amb l’opció Show, els podreu activar i desactivar.

Mailchimp-intertessos

Podreu trobar més informació sobre el servei de MailChimp en els següents recursos: