Els menús

Els menús de navegació són elements dinsla pàgina web que ajuden a situar a l’usuari que ens visita en la seva navegació i contingut.

Alguns consells que cal que tinguem en compte per a fer-ne un bon ús:

• Els menús han de tenir el menor nombre d’entrades possible.
  • El nom de cada una de les entrades ha de ser el màxim de curt possible.
  • Si volem posar més informació, podem situar més d’un menú en la nostra web!

Per a gestionar els menús podrem fer-ho des de Aparença > Menús

menu-menu

Se’ns desplegarà una pàgina amb diverses caixes d’opcions. En aquesta finestra cal que estiguem atents al que veiem, perquè és possible que hi hagi caixes que tinguem amagades. Per tenir-ho clar, clicarem a “opcions de pantalla

opcions-de-pantalla

Per a treballar un menú, caldrà que com a mínim tinguem actives les següents caixes:

• Ubicacions dels temes
  • Enllaços personalitzats
  • Pàgines
  • Categories
  • Tipus de projectes
  • Tipus de galeria
  • Types of document
  • Types of link
  • Types of services
  • Calendaris

seleccio-pantalla

Crear un nou menú

Per a crear un nou menú seguirem aquests passos:

crea-menu

Una vegada el tinguem creat haurem d’afegir-ne els elements. Per fer-ho ens fixarem en les caixes que tenim al lateral esquerra.

• Pàgines
  • Categories
  • Tipus de projectes
  • Tipus de galeria
  • Types of document
  • Types of link
  • Types of services
  • Calendaris

Cadasquna d’aquestes caixes ens desplegarà els elements que contenen contingut. Per afegir qualsevol dels seus elements tant sols hem de seguir aquests dos passos:

menu-afegir-element

Després de prema el botó veurem que l’element se’ns ha afegit a la llista del nou menú

element-afegit

D’aquesta forma podem anar afegint tants elements com desitgem. Les pàgines conduiran a l’usuari a veure un contingut estàtic, mentre que les categories mostraran una pàgina dinàmica amb la llista dels últims continguts publicats a la categoria apuntada.

Existeix una caixa anomenada “Enllaços personalitzats” que ens permetra apunta URL específiques. Tot i que no és una opció massa freqüent, per exemple, podem utilitzar aquesta funcionalitat per a especificar qualsevol altre web que tinguem.

url-personalitzada

En l’exemple ja en podeu veure l’ús. Al camp URL, escriuriem l’adreça del web que volem apuntar. I en Etiqueta, el títol de la pàgina web.

Una vegada tinguem el llistat dels elements afegits, podem valorar fer-ne una jerarquia. Això ens pot ajudar a no tenir un menú massa llarg i alhora a estructurar-ne el contingut. Per a moure els elements en forma jeràrquica tant sols ens cal arrossegar-los amb el ratolí a la ubicació que desitgem.

jerarquia-menu

Fixem-nos que cadasqun d’aquests elements està composat d’un nom (exemple: “Qui som”), un tipos de contingut (exemple: “Pàgina”), i una fletxa.

Si cliquem a la fletxa, se’ns desplegarà l’element, de forma que podrem modificar-ne algunes opcions.

edicio-element-menu

En la imatge d’exemple, veiem que podem modificar el nom d’element dins del camp “Etiqueta de navegació“, també podem “Suprimir-lo” de la llista d’elements del menú, i també podem afegir-li un Títol de l’atribut. Aquest títol de l’atribut defineix una propietat de l’enllaç, el title. Podem emplenar aquest camp escribint una breu descripció de l’enllaç. Quant l’usuari navegui amb el ratolí per sobre d’aquest enllaç li apareixerà aquesta descripció.

Una vegada tinguem dissenyat el nostre menú, clicarem sobre el botó Desa, que trobarem al final de la llista d’elements del menú.

Encara ens caldrà un últim pas per a que poguem veure el nou menú. Ens haurem de fixar en la caixa anomenada Ubicacions dels temes

ubicacions-dels-temes

Cadascun dels temes te configurada 1 o diverses posicions per a establir-hi els menús. En el nostre exemple, tenim un dels temes de Diba Design i veiem que apareixen dos posicions: Header Menu i Primary Menu Això però no es una característica de tots els temes i per tant podem trobar-nos amb referències diferents.

Cadascuna d’aquestes posicions ens ofereix una llista desplegable amb el nom dels menus que tenim prèviament creats. Així que el que ens toca fer, es escullir un menú per a cada posició i clicar al botó Desa.